In 5 stappen naar solide tracking

Stap 1: Inventarisatie van jouw wensen en behoeften
In een kennismakingsgesprek bespreken we jouw meetdoelen en data-behoeften. Samen brengen we in kaart welke inzichten je nodig hebt en hoe de meetstrategie aansluit op je bedrijfsdoelen.
Stap 2: Uitwerken meetplan en data layer implementatie instructies
Op basis van de inventarisatie stel ik een gedetailleerd meetplan op en werk ik specifieke data layer-instructies uit voor jouw developers. Dit zorgt voor een solide basis om de klantreis en relevante interacties te meten.
Stap 3a: Implementatie van de data layer door developers*
Met de instructies uit het meetplan implementeren de developers de data layer. De data layer is het fundament voor de implementatie. Wanneer deze goed staat, zijn de metingen een eitje.
Stap 3b: Feedback op implementatie
Ik loop de implementatie na en controleer of deze voldoet aan de meetvereisten. Eventuele aanpassingen of optimalisaties geef ik direct door aan de developers.
Stap 3c: Doorvoeren feedback door developers*
De developers verwerken mijn feedback om ervoor te zorgen dat de data layer optimaal werkt en dat alle interacties en data correct worden vastgelegd.
Stap 4: Instellen van Google Tag Manager
Na de goedkeuring van de data layer stel ik alle benodigde tags, triggers en variabelen in binnen Google Tag Manager. Dit maakt een flexibele en nauwkeurige tracking mogelijk.
Stap 5: Check op tracking en doorvoeren eventuele wijzigingen
Tot slot voer ik een uitgebreide check uit op de tracking, om zeker te weten dat alle meetpunten correct functioneren. Eventuele wijzigingen worden doorgevoerd zodat je beschikt over betrouwbare data die klaar is voor gebruik.
* Stap 3a en 3c voer ik niet zelf uit, maar worden door jullie eigen website developers uitgevoerd aan de hand van de door mij geschreven instructies. Ik schakel direct met de developers wanneer er vragen en/of onduidelijkheden zijn.